Освіта, повага і рівність для всіх
|
Інклюзивна освіта – перспектива нова.
Хоч різні можливості – рівні права!
Кожна дитина – це цілий світ,
Освіта, повага і рівність для всіх!
|
ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР
ДОСТУПНІСТЬ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ
Інформаційні матеріали
|
Основні принципи інклюзивної освіти:
- Визнання того, що всі діти можуть і мають навчатися разом.
- Адаптація закладів освіти до потреб своїх учнів, а не навпаки.
- Задоволення індивідуальних освітніх потреб кожної дитини.
- Кожна людина має право на спілкування і на те, щоб бути почутою.
- Залучення батьків до навчального процесу дітей, як рівноправних партнерів та перших вчителів своїх дітей.
- Гарантування солідарності, співучасті, взаємоповаги, розуміння між дітьми з особливими потребами та їхніми ровесниками.
|
Нормативно-законодавча база
- Визнання прав дитини, її інтересів, потреб, надання допомоги у процесі соціалізації та вибору професійної діяльності є дуже важливим на сучасному етапі розвитку освіти.
- Педагогічна діяльність повинна бути вмотивована, та мати правове забезпечення.
|
Законодавча база
|
Методичні матеріали
|
Переваги інклюзивної освіти:
для дітей з особливими освітніми потребами:
- Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей.
- Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами.
- Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
- Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей.
- У дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками й участі у громадському житті.
для інших дітей:
- Діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей.
- Діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них.
- Діти вчаться співробітництву.
- Діти вчаться поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим.
для педагогів та фахівців:
- Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
- Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
- Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) починають сприймати дітей більш цілісно, а також вчаться дивитися на життєві ситуації очима дітей.
|
Інклюзивний підхід:
- створення таких умов, за яких усі учні мають однаковий доступ до освіти, у тому числі діти з особливими освітніми потребами, які навчаються у загальноосвітніх школах; водночас, усі учні мають можливість отримати досвід, знання, які сприяють подоланню упереджень й дискримінації та сприяють формуванню позитивного ставлення до тих, хто „відрізняється”.
|
Організаційні заходи
|
Склад МПМПК та контакти
|
Заклади освіти
|
Система інклюзивної освіти м. Мелітополя
Корисні сайти:
Всеукраїнський фонд Крок за кроком